Johann Sebastian Bach: Suites BWV 1007, 1008 & 1009

Transcritas para chitarrone

LINDORO MPC-0704

...sino disfrutar con unas interpretaciones llenas de inteligencia, matices refinados, sensibilidad estilística y técnica impecable. Los embellecimientos se ejecutan con una sobriedad que no excluye la emoción honda, como por ejemplo en el clímax del preludio de la BWV 1007.
...esta espléndida grabación interesará a todos los amantes de Bach aunque no lo sean de la cuerda pulsada.
Scherzo     noviembre de 1999

En lo que se refiere a la interpretación Juan Carlos Rivera no defrauda. Saca a relucir en el fraseo y los adornos una exquisita elegancia a la que nos tiene ya acostumbrados en su quehacer musical. Su técnica posee esa cualidad que solo alcanzan los grandes maestros: la transparencia. No se ve.
El disco es sin duda altamente recomendable. Una referencia de la que se puede aprender mucho, y lo que es quizás mejor, una delicia para escuchar y disfrutar.
Ocho Sonoro    septiembre de 1999

Juan Carlos Rivera firma una experiencia fascinante: la transcripción para chitarrone de las tres primeras suites para cello solo de Bach, registro para la polémica, pero también para el goce sensual, inteligente y sensible.
Diario de Sevilla    1 de julio de 1999

Rivera is able to exploit with campanella passages and ringing arpeggios. The Courante provides for him an impressive demostration of his technical capability and agility, and for the force of the theorbo at its mort athletic is the Sarabande, for a very pleasing and tasteful demostration of the instruments capabilitu for subtle gesture and of Rivera's easy and convincing way with ornamentations.
...Rivera's interpretation of the Courante from this suite certainly ranks as a favorite.
Although all of the tracks display an impressive technical control of the instrument and a fine sense of musicality.
Lute Societe of America Quarterly

Juan Carlos Rivera uses a single strung instrument, which is quite closely recorded however, the playing is very clean and technically assured with minimal extraneous noise, making for easy and relaxing listening...his style is expressive and particularly effective.
Lute Society of England     Lutenews

Rivera knows how to play everything rigth.In the D-minor Suite the prelude sounds improvisatory, beautifully phrased, never noodly. Tempo and affective contrast between the Allemande and Courante could not be better. The Sarabande brings tears to my eyes. (...) The sound is great. Rivera understands Bach, understands baroque performance style, loves music. His disc is a triumph. Everyone who wants to learn to play Bach should listen to Rivera for guidance"
American Record Guide    Sept 2000